Bij GMMCK leveren we al sinds 2006 relatiegeschenken. Onze bedrijfsnaam is er zelfs van afgeleid. Relatiegeschenken worden namelijk ook wel ‘gadgets’, ‘giveaways’ of ’gimmicks’ genoemd. Ze vormen al jarenlang een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie van veel bedrijven en organisaties Het is een middel om de band met klanten, partners of medewerkers te versterken en tegelijkertijd de naamsbekendheid van uw bedrijf te vergroten. Anno nu zijn relatiegeschenken nog steeds relevant, maar hoe kunt u ze het beste inzetten in uw marketingstrategie?

Een persoonlijk gebaar
Een relatiegeschenk is een manier om een persoonlijke touch toe te voegen aan uw marketingstrategie. Door een geschenk te geven, laat u zien dat u waarde hecht aan de relatie met de ontvanger. Het geeft de ontvanger het gevoel dat hij/zij gewaardeerd wordt en dat er moeite is gedaan om iets speciaals te geven. Dit kan leiden tot een positieve positionering (houding ten opzichte van uw bedrijf) en kan uiteindelijk leiden tot extra verkoop.

Naamsbekendheid vergroten
Relatiegeschenken zijn ook een manier om de naamsbekendheid van uw bedrijf te vergroten. Door uw logo, bedrijfsnaam of persoonlijke boodschap op het geschenk te plaatsen, wordt het geschenk een krachtig promotiemiddel. Mits u uiteraard een kwalitatieve gimmick geeft. U kunt veel artikelen bedrukken, graveren of voorzien van een (doming) sticker of eigen etiket. Wanneer de ontvanger het geschenk gebruikt, wordt hij/zij constant met uw boodschap of bedrijfsnaam geconfronteerd. Dit kan leiden tot meer merkbekendheid of naamsbekendheid en uiteindelijk tot meer klanten.

Creatief onderscheidend
Relatiegeschenken kunnen ook een manier zijn om u te onderscheiden van andere bedrijven. Tijdens beurzen kunt u er, binnen het gekozen beursthema, creatief mee ‘spelen’. Wanneer u een origineel geschenk geeft, kan dit ervoor zorgen dat uw bedrijf beter blijft hangen bij de ontvanger. Het kan ervoor zorgen dat uw bedrijf sympathieker wordt beoordeeld dan andere bedrijven. Dit kan uiteindelijk leiden tot meer verkoop en een betere relatie met de ontvanger.

Duurzame relatie
Relatiegeschenken zijn ook een investering in de toekomst. Door een goede relatie op te bouwen met de ontvanger, kan dit leiden tot meer omzet in de toekomst. Wanneer de ontvanger een positieve houding heeft ten opzichte van uw bedrijf (Top of Mind positie), is de kans groter dat hij/zij in de toekomst voor uw bedrijf zal kiezen. Dit kan leiden tot een hogere klanttevredenheid en een hogere gunfactor.

Duurzaamheid
De vraag naar duurzame gimmicks groeit enorm. We willen tegenwoordig allemaal graag deugen, dus daar past een duurzaam relatiegeschenk perfect bij. Het aantal relatiegeschenken die op enigerwijze bijdragen aan een betere wereld groeit mee met de vraag. GMMCK biedt een groot assortiment met hippe en trendy gadgets en duurzame relatiegeschenken. Deze geschenken zijn bijvoorbeeld gemaakt van gerecyclede materialen, zoals biokarton, bamboo, solar of van bijvoorbeeld gerecyclede PET-flessen of andere materialen. Zo worden onze akoestische wandpanelen gemaakt van afgedankte spijkerbroeken.

Hoe kiest u het juiste relatiegeschenk?
Het kiezen van het juiste relatiegeschenk kan een uitdaging zijn. Het is belangrijk om een geschenk te kiezen dat past bij de ontvanger en bij uw boodschap of beursthema. Wij geven u een aantal tips:

  • Gebruik uw creativiteit.
  • Kies een geschenk dat past bij uw bedrijf.
  • Het geschenk moet passen bij de uitstraling van uw bedrijf.
  • Kies een geschenk van goede kwaliteit, zodat de ontvanger er lang plezier van heeft.
  • Kies een geschenk dat origineel is.

Een origineel geschenk blijft beter hangen bij de ontvanger en kan ervoor zorgen dat ze uw bedrijf ook beter blijven onthouden. Wij helpen u graag op weg om uw missie en visie op de juiste wijze uit te dragen!